tisdag 15 mars 2011

God kväll!

Här i Malmö har våren kommit på besök, och jag HOPPAS den trivs
och tänker stanna..!
Det är så härligt, varje år när vintern tar slut och våren tar över.
Det är konstigt, men det luktar annorlunda ute, fåglarna sjunger. luften blir, ja också annorlunda.
Och det är varmt. Eller ja, varmare iallafall =)
Detta blir man så glad av, man får ny energi och känner sig 
lycklig!

Jag blir även lycklig av alla fina saker som pryder mitt hem =)
Det är också en konstig känsla. Men att man kan ha en sån kärlek till
sina saker. Det är ju bara saker! 
Får lite dåligt samvete, när jag t,ex tittar på min fina lampa i köket(se bild),
och känner sån kärlek till den.
 Då tänker jag även,
alla dessa stackars människor i Japan som har blivit av med sina familjer, och deras hem.
Då får jag verkligen dåligt samvete att man är så 
prylfixerad. Den är ju bara en sak.
Men just den saken är otroligt viktigt för mig.
Vilket I-landsproblem!

Är det någon annan som känner samma??

Mitt motto är;
Mitt hem är min borg.

Och är inte min borg fin, trivs jag inte...

Vilket motto lever du efter??



Hammrad zinklampa från On interiör. Och jag älskar glödlampan!
Finns massa olika storlekar och watt på Bolagret!
Foto: Petra Broberg. Kolla in henne hemsida! www.tvafotografer.se


Nu är teét slut, killarna tittar på fotboll så jag ska nog börja röra mig mot sängen.
Nybäddad! =)

Kram // Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Renty